top of page

Algemene voorwaarden

Definities

1.1. "Wij" of "Ons" verwijst naar L&B DeZign, gevestigd te Gendt, hierna te noemen "het Bedrijf".
1.2. "Klant/opdrachtgever" verwijst naar de natuurlijke persoon of rechtspersoon die gebruik maakt van de diensten van het Bedrijf.
1.3. "Producten" verwijst naar alle reclame- en signproducten die door het Bedrijf worden geleverd, zoals borden, stickers, prints, belettering, etc.

Offerte en Overeenkomst

2.1. Alle offertes van het Bedrijf zijn vrijblijvend en kunnen worden herroepen totdat een overeenkomst is gesloten. Alle offertes hebben een geldigheidsduur van 14 dagen tenzij anders vermeld.
2.2. De overeenkomst komt tot stand zodra de Klant de offerte van het Bedrijf schriftelijk, WhatsApp, mondeling of per e-mail heeft geaccepteerd.

2.3. Alle door, het bedrijf bij aanbiedingen verstrekte maten, tekeningen en ontwerpen zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar binden het bedrijf niet.

2.4. Het bedrijf heeft te allen tijde het recht de opdracht te annuleren.

Ontwerp, goedkeuring en wijziging van de opdracht

3.1. Het Bedrijf zal voor de uitvoering van het werk een ontwerp of voorbeeld sturen naar de Klant voor goedkeuring.
3.2. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor eventuele spelfouten, ontwerpfouten of andere onjuistheden die door de Klant zijn goedgekeurd in het voorbeeld.
3.3. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om het voorbeeld zorgvuldig te controleren op juistheid van tekst, ontwerp en andere details voordat de productie wordt gestart.

3.4. Door de Opdrachtgever verlangde wijzigingen in de oorspronkelijke order, van welke aard ook, die hogere kosten veroorzaken dan waarop bij de prijsopgave kon worden gerekend, worden de Opdrachtgever extra in rekening gebracht.

3.5.  Door de Opdrachtgever verlangde wijzigingen in de oorspronkelijke order, kunnen tot gevolg hebben dat de oorspronkelijk overeengekomen levertijd door het bedrijf wordt overschreden. Deze mogelijke levertijdoverschrijding komt voor risico van Opdrachtgever, waarbij Opdrachtgever het bedrijf voor eventuele gevolgen daarvan niet kan aanspreken.

3.6.  Indien de Opdrachtgever de opdracht annuleert en/of de goederen weigert af te nemen, is hij verplicht de reeds door het bedrijf gemaakte kosten en eventuele overige schade te vergoeden.

Aansprakelijkheid

4.1. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor schade of kosten die ontstaat door het verkeerd plaatsen of plakken van de geleverde Producten door de Klant of derden.
4.2. Het Bedrijf is verder niet aansprakelijk voor schade of kosten die voortkomt uit verkeerd gebruik van de Producten of uit het niet volgen van de instructies voor plaatsing of montage.
4.3. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor enige indirecte schade, zoals gederfde winst, verlies van gegevens, of schade aan derden.

4.4. Indien Reclameland voor enige schade door een derde aansprakelijk wordt gesteld, zal Opdrachtgever haar volledig vrijwaren en Reclameland alles vergoeden wat zij aan deze derde en als –direct en indirect- gevolg van deze aansprakelijkstelling dient te voldoen, waaronder maar niet uitsluitend, de schadevergoeding, winstafdracht, rente, incassokosten en de werkelijke kosten van de juridische bijstand.

Levering en Betaling

5.1. De levertijden zijn indicatief en kunnen niet garanderen dat de levering op exact de afgesproken datum zal plaatsvinden. De aangegeven levertijd en leverdatum is een indicatie

5.2  Het bedrijf is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het feit dat de levering niet binnen de aangegeven termijn kan plaatsvinden.

5.3. Verzending is altijd voor risico van de opdrachtgever. Extra kosten zoals expresverzending of verzekerd verzenden zijn voor rekening van de opdrachtgever. Het bedrijf bepaalt per overeenkomst de geschiktste verzendingswijze.
5.4. Betaling dient te geschieden op de wijze zoals vermeld in de offerte. Indien betaling niet tijdig plaatsvindt, heeft het bedrijf het recht om een incassobureau in te schakelen en de bijkomende kosten te verhalen op de opdrachtgever.

5.5.  Indien betaling niet tijdig plaatsvindt, heeft het Bedrijf het recht om de levering van producten op te schorten en is de opdrachtgever verplicht de reeds door het bedrijf gemaakte kosten en eventuele overige schade te vergoeden.

Intellectuele Eigendomsrechten

6.1. Alle ontwerpen, illustraties, en andere creaties van het Bedrijf blijven eigendom van het Bedrijf, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.

Overmacht

7.1. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor enige vertraging of niet-uitvoering van de overeenkomst, indien deze wordt veroorzaakt door overmacht, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot, natuurrampen, oorlog, stakingen, transportbeperkingen of tekorten aan materialen. De opdrachtgever heeft in dit geval geen recht op schadevergoeding of een tegemoetkoming.

Prijzen

8.1. De in offertes, contracten en orderbevestigingen vermelde prijzen zijn gebaseerd op de ten tijde van totstandkoming van de overeenkomst geldende kostenfactoren, zoals valutakoersen, fabrikantenprijzen, grondstof- en materiaalprijzen, loon- en transportkosten, verzekeringspremies, belastingen, invoerrechten en andere heffingen van overheidswege.

8.2. Het bedrijf behoudt het recht voor om, indien na de datum waarop de overeenkomst tot stand is gekomen, maar voor de dag van levering, verhogingen in een of meer van de kostenfactoren optreden, deze verhogingen aan Opdrachtgever in rekening te brengen. Het bedrijf heeft daarnaast het recht om in een dergelijk geval de overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbonden te verklaren zonder dat rechtelijke tussenkomst vereist is.

8.3.  Het bedrijf is gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen in geval van meerwerk.

Toepasselijk Recht en Geschillen

9.1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

Klachten

10.1. De opdrachtgever is verplicht het geleverde te inspecteren en controleren op gebreken. Bij aanwezigheid hiervan zal het bedrijf binnen 90 dagen schriftelijk op de hoogte moeten worden gebracht.

10.2. Indien het bedrijf niet op de hoogte is gebracht van eventuele gebreken, dan zal de opdrachtgever in moeten stemmen met de staat van het aangekochte of geleverde.

10.3. Indien de klacht naar het oordeel van het bedrijf juist is, zal het bedrijf samen met de opdrachtgever overleggen over een gewenste oplossing. Dit kan worden beoordeeld nadat het bedrijf datgene in originele toestand terug heeft ontvangen van de opdrachtgever.

bottom of page